Kökényessy Ági – Apácákon innen és túl

Kökényessy Ági az egyik legismertebb magyar színésznő. Talán nincs is olyan ember aki nevét, munkásságát és nem utolsó sorban gyönyörű hangját ne ismerné.

Ági gyerekkorától kezdve színház-közelben él és hamar eldöntötte, hogy a színészi pályát fogja választani. Kiváló szerepek, feladatok és kihívások szegélyezték pályafutását. Rendezőként is megismerhettük – az Országjáró Mátyás király, a Bubamara, A toll és természetesen az Apácák című Hadart Színházas produkció is az ő nevéhez köthető.

– Hogyan telik egy átlagos napja?

Átlagos napom?! 🙂 Reggel általában 5.20-kor kelek fel, ezután felébresztem a családot és becsomagolom nekik az aznapi ebédet. Elviszem a fiamat a vonathoz, elmegyek futni, és indulok dolgozni – próbára, a szinkronba, előadásra, ügyeket intézni – éppen ahova kell. Este színház, vagy ha éppen szabad vagyok akkor a családommal töltöm az időt.

– Láthatóan igen pörgős, aktív életet él. Milyen darabokban játszik?

Több darabban is fellépek, ilyen A Noszty fiú esete Tóth Marival, vagy a Kreutzer szonáta, hogy csak néhány Új Színházas produkciót említsek. A Madách Színházban a Páratlan páros 1., a Páratlan páros 2. , a Ne most, drágám! és A Négyszögletű Kerek Erdő című előadásokban szerepelek. Szeptember 22-én Gyökössy Zsolt: A második teríték című darabjának lesz a bemutatója az Új Színházban. Ebben Kaszás Gézával fogok együtt játszani.

– Hogyan emlékszik vissza az Apácák ősbemutatójára?

Imádtam az előadást! Nagyszerű volt dolgozni olyan színésznőkkel, mint Psota Irén, Kiss Mari Bencze Ilona és Hűvösvölgyi Ildikó. Rengeteg élményben, és persze örömben volt részünk. Sokáig játszhattuk a darabot és végig együtt tudott maradni az eredeti szereplőgárda. Mind a mai napig kívülről tudom az összes dalt, és a szerepeket.

– 2015-ben Háda János felkérte az Apácák megrendezésére. Mesélne nekünk erről az időszakról?

Igen, Jánostól érkezett a felkérés és szerintem nagyon jól tette, hogy erre a darabra gondolt. Hiszen erős zenei anyagra épül, fülbemászóak a dalok és végig pörgős, lebilincselő a produkció. Ugyanakkor a rendezőnek nagyon kell ismernie a művet ahhoz, hogy a koreográfiát és a darab feszes ritmusát szinkronba tudja hozni egymással.

Általában véve szeretek színésznőkkel dolgozni. A lányokkal – Voith Ágival, Vándor Évával, Mérai Katival, Zakariás Évával, Laurinyecz Rékával és Ullmann Krisztina koreográfussal – rögtön megértettük egymást. Megértettük egymás humorát, egy húron pendültünk, mintha hasonló iskolába jártunk volna.

– Mennyiben lett más az Ön által rendezett Apácák?

Én egy olyan színész vagyok aki szereti, ha a rendező partnernek tekinti a produkció létrehozásában. Szeretem ha dolgoznak velem, nemcsak parancsokat kapok, hanem alkotótársnak tekintenek. Így mikor rendezek, én is mindig partnernek tekintem a kollégákat. Nagyon szerettem például Iglódi István rendezéseiben dolgozni. Talán a színész-rendezők mind így dolgoznak, hogy a kollégákat megpróbálják bevonni az alkotás folyamatában és ő belőlük építkeznek.

Másik dolog, hogy fontos számomra a pontosság és a bepróbáltság. Annak idején ezt tanultam, és mind a mai napig hiszek abban, hogy a pontosság a színház egyik alapeleme. Egy ilyen pörgős, zenés vígjátéknál pedig erre kiemelt figyelmet kell fordítani.

Éppen ezért ez az előadás teljesen más lett, pontosan a színészek miatt. Hiszen az ő különleges karakterük szervesen beleépült az előadásba. Fontos volt, hogy 5 teljesen más karakterű színésznő játssza a darabot, mint annak idején minálunk. Nagyon jó munka volt, konstruktív, élvezetes és sok örömmel járó feladat.

– Befejezésként, hogyan ajánlaná a darabot a barátainak? 🙂

Mindenkinek megvan a saját kis élettörténete, ki miért lett apáca. Mindenkinek megvan a tragédiája, öröme, hite istenben. Az Apácák egy remek musical, fantasztikusan jó zenékkel és öt nagyszerű színésznővel. Jöjjenek, nevessenek, és élvezzék! Így ajánlanám. 🙂

Szöveg: gécsé